Hygiënemaatregelen Voetzorg Voet op Stap COVID-19

Het Corona virus heeft grote invloed op onze samenleving en ook voor mij als medisch pedicure. Naast de maatregelen van de overheid heeft de beroepsvereniging NMMV en branchevereniging Provoet een sectorplan opgesteld om veilige voetzorg te kunnen en mogen verlenen.

Voorlopig leven we nog steeds in het Corona tijdperk en daarom is het van belang dat wij ons gaan houden aan de maatregelen die getroffen zijn in de praktijk.  Vanwege de coronamaatregelen komt de taxiregeling te vervallen.

Als u ingepland staat voor een bezoek aan mijn praktijk zal ik vooraf aan de behandeling een aantal zaken met u doornemen voor de veiligheid van ons allebei.  

De praktijkruimte

 

De praktijkruimte is coronaproof ingericht. Dat wil zeggen er is een luchtreiniger aanwezig, een beschermscreen, aangepaste raambekleding en diverse disposable hoezen voor de behandelstoel. De pinautomaat is aangepast en de wachtstoelen, tijdschriften en decoratie zijn uit de praktijk verwijderd.

Wat verandert er voor u

 

U komt NIET als

  • Als u of een van uw huisgenoten Corona heeft of als u onlangs met iemand, die Corona-19 heeft in contact bent geweest
  • Als u korter dan 2 weken genezen bent van Corona
  • Verkoudheidsklachten / griepklachten heeft ( met of zonder koorts)
  • Last heeft van een loopneus, keelpijn, extreme vermoeidheid, reuk/ smaakverlies

 

Als U komt

  • Kom zoveel mogelijk alleen, zonder onnodige begeleiding. Mocht u een begeleider nodig hebben dan wacht deze buiten. Heeft uw begeleider 1 van de klachten die hierboven gemeld staan, wilt u dan iemand anders vragen om u naar mijn praktijk te brengen?
  • Kom op de afgesproken tijd. Kom niet eerder en ook niet later
  • Ga thuis naar de toilet
  • U wacht buiten tot de vorige klant de praktijk heeft verlaten
  • Blijft u alstublieft rekening houden met de anderhalve meter tussen u en mij
  • Handen schudden is niet mogelijk
  • Uw mobiele telefoon en overige artikelen deponeert u in de bak op de balie
  • Desinfecteer uw handen bij het betreden van de praktijk met gel en vervolgens met 70% alcohol eveneens aanwezig op de balie
  • Tijdens de behandeling zal de stoel worden gekanteld om de anderhalve meter te garanderen
  • Betalen kan alleen nog contactloos. Het pinapparaat is zo ingesteld dat u voor een hoger bedrag contactloos kunt pinnen maximaal 50 euro

Wat betekent dit voor mij

 

Voor mij als behandelaar zal ik naast mijn standaard persoonlijke bescherming zoals het medisch mondkapje, disposable schort en handschoenen nu extra persoonlijke beschermingsmiddelen dragen zoals een gelaatscherm ( bij veel sprayen) en plastic mouwen. Naast de gebruikelijke disposable handdoeken  is de behandelstoel voorzien van disposable armleuninghoezen, beenhoezen en rugleuninghoes die na elke behandeling worden vervangen.

Het huidige protocol om na elke behandeling de behandelstoel, werktafel en instrumenten te reinigen en te desinfecteren wordt verder uitgebreid. Volgens het hygiëneprocotcol Covid-19 wordt nu na elke behandeling de gehele ruimte, deurklinken en alle overige oppervlakten grondig gereinigd en gedesinfecteerd. Alle desinfectiemiddelen zijn nu ook anders van samenstelling daar zij nu ook virusdodend moeten zijn. De praktijk is voorzien van een luchtreiniger die tevens antibacterieel werkt zodat op deze wijze de ruimte wordt gezuiverd en gelucht.

Dank zij deze maatregelen kan ik aan u veilige en verantwoorde zorg bieden, die voldoet aan de eisen van de overheid, de beroepsvereniging en branchevereniging!

Verhoging tarieven

 

Al deze maatregelen kosten veel tijd en geld, mede door de enorme schaarste en prijsstijging van de beschermings- en desinfectiemiddelen. Daarnaast het investeren in materialen om veilig en hygiënisch te kunnen werken. Dit betekent dat de tarieven van een behandeling onvermijdelijk hoger wordt. De tarieven en ook de eigen bijdrage in de ketenzorg worden aangepast.

Alle behandelingen zullen standaard worden ingepland op 60 minuten. LET OP dit is de tijd die gereserveerd is voor de gehele behandeling inclusief het afrekenen en het maken van een eventuele nieuwe afspraak. Ik probeer me hieraan strikt te houden aangezien de agenda strak in elkaar gepland zit zodat ik veiligheid van alle klanten kan blijven waarborgen. Denkt u meer tijd nodig te hebben geef dit aan tijdens het boeken van uw afspraak.